Franskt digitalt showroom för inredningsarkitekter
För den som missat The French Design Corner in Sweden finns ännu chansen att besöka det digitala pop-up showroomet som håller öppet till den 10:e september.
För den som missat The French Design Corner in Sweden finns ännu chansen att besöka det digitala pop-up showroomet som håller öppet till den 10:e september.
Den kostnadsfria plattformen French Design Corner in Sweden är en digital visningsyta av 12 franska märken för inredningsarkitekter i Sverige. Här har professionella möjlighet att utforska och upptäcka inredningslösningar från etablerade producenter såväl som mindre. Franska märken inom offentliga miljöer, kommersiella byggnader, kontor, privata hem med mer, delar även kunskap och insikter på sidan.
Det går också att se det seminarium som hölls den 27 maj där arkitekter, designexperter och trendvetare höll föredrag inom bland annat retail, träarkitektur och greenwashing i inredningsbranschen.
På sajten har besökare möjlighet att etablera direktkontakt med märkena genom deras agenter i Sverige. The French Design Corner in Sweden är ett digitalt pop-up showroom för inredningsarkiteker i Sverige initierat av Business France i Sverige, Franska exportrådet på Franska Ambassaden i Sverige.
Under fem dagar i början av mörka, kalla februari får du chansen att uppleva det mest lekfulla, idérika och oväntade inom gränslandet för konst och design just nu. 37 oetablerade designer och 30 designskolor, som alla har valts ut av en namnkunnig jury, intar då Greenhouse på Stockholm Furniture & Light Fair. Greenhouse, som initierades 2003 och som alstrat namn som Front, GamFratesi och Form Us With Love – har de senaste åren fått en allt mer internationell profil. Förutom deltagande från de nordiska länderna och USA, Japan, England och Kina, som blivit en vana, har juryn i år tagit emot bidrag från Sydkorea, Bolivia och Mongoliet.